miercuri, 27 iunie 2012

Rosii umplute cu branza de caju

Ei bine a venit vremea cand toata lumea apeleaza la o gustare rapida de genul branza cu rosii. Branza telemea din pacate este mai sarata si contine multe grasimi saturate direct legate de cresterea nivelului colesterolului rau adica a LDL-ului daunator vaselor de sange.
Branza de caju. Am citit cateva retete de branza raw vegan care mi s-au parut cam dificile (trebuia sa fac rejuveleac) si m-am lasat pagubasa. Dar cum Dumnezeu mereu ne duce pe drumul care trebuie, s-a intamplat ca intr-o zi sa-mi ramana o mana de caju hidratat. Mi-am zis s-o pun in congelator ca sa nu-si piarda din proprietati. Intr-o alta zi am scos-o din congelator gandind ca am s-o folosesc intr-o noua reteta, si uite asa a stat caju-ul pe masa din bucatarie la o temperatura care i-a priit, de fapt a inceput procesul natural de fermentatie care are loc si atunci cand facem branza de casa (punem laptele la "prins" si obtinem branzica). Asa am descoperit eu reteta de branza din caju.


Practic am trecut la repetarea "intamplarii". Am pus din nou o cana de caju la hidratat si fermentat chiar in miezul zilei, la caldura naturala a verii care a cotropit fiecare cotlon al casei.
-1 cana caju hidratat si lasat la fermentat (cu tot cu apa de hidratare)
-un praf de sare
-un praf de drojdie inactiva
-un strop de ulei de masline presat la rece
Cate ore? 24 de ore minim (veti simti gustul usor schimbat al caju-ului si sigur ca veti da seama ca este gata pregatit pentru branzica), timp din belsug pentru ca fermentii sa alchimizeze (transforme) gustul caju-ului   intr-unul dulce-acrisor, care prin procesare in blender cu sare, fulgi de drojdie inactica si cativa stropi de ulei de masline parfumati a dus la obtinerea unei branze fine, rafinate, parca magic creeata de natura blanda si grijulie cu noi gurmanzii si nesocotitii.
Caju la discretie, caldura si ea tot la discretie, timp din belsug pentru fermentii naturali si iata o pufoasa si delicata branza vegana, care m-a cucerit parca chiar mai mult decat dulciurile vegane aflate in top. 
Nu ratati o astfel de branza fara colesterol ! si nu uitati sa lasati imaginatia sa lucreze.....

2 comentarii: